میلگرد آلیاژی st52 سایز 90 الی 140 گرید

به طور کلی می توانیم بگوییم عناصر اصلی میلگرد فولاد آلیاژیِ، آلومینیوم (0.95 تا 1.30%)، بور (0.001 تا 0.003%) ، کروم (0.5 تا 18%) ، مس (0.1 تا 0.4%) ، سرب ، منگنز (0.25 تا 13%)  و نیکل (2 تا 20%) هستند . البته ممکن است آلیاژ های بسیار متنوع دیگری از فولاد تولید شود که در صنایع مختلف کابرد های متنوعی داشته باشند. در خرید میلگرد آلیاژی به کیفیت و کارخانه تولید کننده میلگرد توجه نمایید زیرا این موارد بر قیمت میلگرد آلیاژی بسیار اثرگذار است. تفاوت اصلی بین میلگرد های آلیاژی و غیر آلیاژی در میزان کربن به کار رفته ،پروسه ذوب ،میزان مقاومت در برابر خوردگی و سایر آسیب‌ها می باشد .میلگرد های آلیاژی معمولاً از نوع ساده هستند.

اضافه شدن کمی تنگستن به میلگرد آلیاژی کبالت این ویژگی را نیز تقویت می‌کند. استفاده از تنگستن در میلگرد باعث افزایش ثبات شیمیایی آن می‌شود. میلگرد آلیاژی تنگستن در مقابل واکنش های شیمیایی مقاوم‌تر می‌شود و در مجاورت با مواد شیمیایی و خوردگی از میلگرد محافظت می‌کند.

این فولادها به ویژه در برابر تاثیرات محیط‌های خورنده و حتی در برخورد با حرارت بالا مقاومت نشان می‌دهند. اضافه کردن مولیبیدن به فولاد باعث افزایش مقاومت به خوردگی، افزایش نیروی کششی و افزایش چقرمگی می‌شود. کبالت به فولاد اضافه می‌شود تا باعث افزایش سختی در دماهای بالا و بحرانی شود. این نوع میلگرد معمولاً برای مصارف ویژه‌ای مانند تولید ابزارهای برشی استفاده می‌شود. از آنجایی که میلگردهای ساختمانی برای عملکرد بهتر معمولا به نوعی آج مجهز هستند تا تنش فشاری و تنش برشی وارده بر بتن را تحمل کنند، از میلگردهای ساده برای چنین اموری کمتر استفاده می شود.

سایت و شبکه های اجتماعی شرکت آهن رسان مرجع مناسبی برای اطلاع از قیمت روز انواع پروفیل، تیرآهن، میلگرد، ورق، نبشی و ناودانی و .. میلگرد آلیاژی معمولاً به 2 روش میکرو آلیاژی و ترمکس ساخته می‌شود در ادامه در مورد این دو روش توضیحات مختصری را خدمت شما ارائه خواهیم داد. عملیات حرارتی فرآیندی است که قابلیت ایجاد خواص مختلف از یک ماده با ترکیب شیمیایی ثابت را ایجاد می‌کند. عملیات‌ حرارتی آنیل کردن، نرماله کردن، سخت کاری و تمپر کردن از این دسته عملیات‌ها می‌باشند. از معروف‌ترین فولادهای این دسته می‌توان به SPK، SPK NL، SPK R ، Amutit و میل نقره‌ای اشاره کرد که معمولا به صورت میلگرد در بازار موجود است.

میلگرد آلیاژی

برای  مثال  آلیاژ برنج متشکل از ترکیب مس و روی می باشد .آلیاژها همیشه از ترکیب فلز ها ساخته نمی شود یک مثال بارز فولاد است که از ترکیب کربن و آهن ساخته می شود. نمونه آن هم فولاد است که مقاومت بالاتری نسبت به آهن دارد.استفاده و کاربرد آلیاژها سابقه طولانی دارد. سالهاست که ازآلیاژها به خاطر مزیت ها و مقاومتی که دارند استفاده می شود.که امروزه آلیاژها رونق بیش تری را پیدا کرده اند و در بسیاری از ساخت و سازها و…به کار گرفته می شوند. از جمله این موارد می‌توان به کارخانه تولید کننده، نوع، کیفیت و سایز تولیدی اشاره کرد.

این نوع میلگرد آلیاژی معمولاً ویژگی‌های مکانیکی و فیزیکی منحصربه‌فردی دارد که به وجود عناصر آلیاژی در ترکیب شیمیایی آن برمی‌گردد. میلگرد های آلیاژی وانادیوم دار از دیگر میلگردهایی است که درآن درصد ی از وانادیوم در ساخت آنها به کار می رود. وانادیوم از عناصری است که از بزرگ شدن دانه های فولاد جلوگیری می کند. وانادیوم با کنترل بزرگ شدن دانه های فولاد، و مقاومت و سختی که به وجود میآورند. اگر در ساخت میلگردها درصد بالایی وانادیوم به کار گرفته شود میلگردهای بسیار مقاومی را ایجاد می کنند که استحکام بی نظیری را خواهند داشت.

قیمت میلگرد فولاد آلیاژی CK45 سبت به فولاد آلیاژی دیگر ارزان تر می باشد. میلگرد فولاد آلیاژی CK45 با توجه به خواص خوب مکانیکی و متالوژی آن در صنعت ساختمان سازی، معدن، کشاورزی، تجهیزات آزمایشگاهی، غذا و دارو، خودروسازی، نفت،گاز، پتروشیمی و ساخت تجهیزات جنگی استفاده میشود. برای ساخت ابزار خاک ورز چون به فولاد ارزان قیمتی نیاز داریم که نسبت به سایش و ضربه مقاوم باشد ، از این فولاد استفاده میشود که عملکرد آن را میتوان در گاوآهن و دیگر ابزار خاک ورز پیش بینی کرد. یکی از مهمترین عوامل نوسان قیمت روز میلگرد فولاد آلیاژی CK45، میزان تقاضا داخلی و تولید فولاد می باشد. قیمت میلگرد و دیگر محصولات نیز به صورت روزانه در سایت قرار داده می شود. در ترکیبات فولاد آلیاژی از آهن، کربن، نیکل، کروم، مولیبدن، سیلیسیوم، مس، منگنز و چند ماده دیگر استفاده می‌شود که با توجه به درصد استفاده از هر کدام، قیمت میلگرد آلیاژی تفاوت دارد.

مقاوم‌ترین فولادهای این دسته فولادهای ابزار تندبر می‌باشد که به دلیل سرعت بالای براده برداری به این نام شناخته می‌شوند. این دسته از میلگردها می توانند مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت داشته باشند. مقاومت خمشی میلگرد استیل بالاست و از آن ها نمی توان در ساختمان سازی استفاده کرد. مقاومت میلگرد استیل در برابر دما بالاست و همین مساله باعث شده است که از آن در محل هایی که دمای محیط بالاست استفاده شود. در تولید میلگردهای آلیاژی از ترکیباتی استفاده می‌شود که باعث ایجاد خواص و مقاومت بالایی در آن ها خواهد شد.

  • دسته‌ای از فولادهای کربنی که در ترکیب شیمیایی آن، ۰٫۴۵ درصد کربن، ۰٫۲۵ درصد سیلیسیم و ۰٫۶۵ درصد منگنز به کار می‌رود.
  • وانادیوم به میلگرد خاصیت سختی و مقاومت در برابر خوردگی را اضافه می‌کند.
  • هرچه کروم بیشتری در ساختار میلگرد به کار برود میلگرد در برابر زنگ زدگی مقاوم تر میشود.
  • میلگرد ST52 که در بخش‌های قبل نیز به‌طور مفصل راجع‌به آن صحبت کردیم، یکی دیگر از دسته فولادهای آلیاژی پرمصرف است.

یعنی به طور خلاصه و ساده میلگرد آلیاژی، میلگردی است که در فرآیند تولید آن عناصر دیگری به جز عناصر اصلی آن نیز وجود داشته باشد. عناصر اصلی برای ساخت میلگرد شامل آهن و کربن میشود بنابراین برای تولید میلگرد آلیاژی از عناصر دیگری همچون کروم، تنگستن، نیکل و … در کنار عناصر اولیه آن باید استفاده کرد تا بتوان به آن میلگرد آلیاژی گفت. همین گستردگی باعث بروز خواص مختلفی از فولاد میشود و به همین علت است که از آن به عنوان پرکاربردترین فلز صنعتی یاد میشد. فولاد آلیاژی هم مشابه نوع ساده کربنی در مقاطع مختلفی ساخته و مورد استفاده قرار میگیرد. میلگرد آلیاژی با روش های مختلف تولید به محصول نهایی تبدیل می‌شود.

از آنجایی که ترکیب آلیاژی میلگرد تولید شده به روش ترمکس نسبت به میلگردهای فولادی غیر آلیاژی که به روش نورد گرم ساخته می شوند متفاوت است این نوع میلگرد مزیت های بیشتری دارد. میلگرد آلیاژی با تغییر در ترکیب شیمیایی مقاومت کششی بیشتری پیدا می‌کند از طرفی در ساخت آن کربن کمتری به کار می رود که باعث می شود شکل پذیری و انعطاف بیشتری داشته باشد. میلگرد آلیاژی تولید شده به روش ترمکس به علت نازک تر بودن از سختی کمتر و مقاومت پایین تری برخوردار است. میلگرد آلیاژی با روش های مختلف تولید و به محصول نهایی تبدیل می شود.

به دلیل نوسانات شدید نرخ میلگرد و تلاطم بازار پیش از خرید میلگرد 20 لازم است تا آنالیز قیمت لحظه ای میلگرد ۲۰ به همراه اطلاعات دقیق از محل کارخانه ، محل بارگیری و وزن و مشخصات میلگرد در اختیار خریدار قرار گیرد . در لیست پیش رو اطلاعات دقیق آخرین قیمت میلگرد 20 از تمامی بنگاه های فروش میلگرد به همراه تاریخ به روزرسانی و محل بارگیری ارائه شده است. در ادامه، علاوه بر وزن میلگرد ۲۰ ، تمامی مشخصات فیزیکی، شیمیایی و فنی بررسی شده و با توجه به اعلام وزن هر شاخه، قیمت هر شاخه میلگرد ۲۰ و قیمت هر بندیل و هر تریلی نیز به صورت مجزا اعلام شده است. با دریافت اطلاعات دقیق در مورد کیفیت و مقایسه قیمت های میلگرد در بازار ، می‌توان خریدی هوشمندانه و به صرفه را تجربه کرد. یکی از مقاطع فولادی بسیار مهم که در صنعت ساختمانی مورد استفاده بسیار زیاد قرار می گیرد، بدون شک میلگرد آلیاژی است؛ چرا که استحکام و مقاومت بسیار بالایی در مقابل انواع فشار و حرارت از خود نشان می‌دهد. البته ناگفته نماند که قیمت میلگرد به عوامل زیادی مانند نوع و کاربرد آن در ساخت بستگی دارد و به همین دلیل، ما قصد داریم در این مقاله شما را با این مبحث که می گیرد و میلگرد آلیاژی چیست و انواع آن به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم.

در این مقاله به معرفی پر مصرف ترین میلگردهای آلیاژی به همراه خصوصیات فیزیکی و ترکیبات شیمیایی آنها خواهیم پرداخت. فولاد ST37 را می توان رایج ترین و پرمصرف ترین فولاد آلیاژی در ایران میلگرد آلیاژی به شمار آورد که برای تولید انواع میلگرد و ورق مورد استفاده قرار می گیرد. میلگردهای ST37 دارای مقدار کمی آلیاژ بوده و از این رو در صنعت با نام میلگردهای آهنی نیز شناخته می شوند.

به عنوان مثال، آلیاژ‌های فولادی معمولاً برای ساخت میلگردهای استحکام بالا و بدون خستگی استفاده می‌شوند، در حالی که آلیاژهای آلومینیومی برای کاهش وزن و افزایش مقاومت در برابر خوردگی به کار می‌روند. برای مشاهده قیمت میلگرد آلیاژی در انواع و سایزهای پرکاربرد و همچنین مشاهده نوسان قیمت این محصول در ماه های گذشته، می توانید وارد صفحه قیمت میلگرد آلیاژی شوید. در این صفحه، لیست قیمت میلگرد آلیاژی مختلف از جمله قیمت میلگرد آلیاژی CK45، قیمت میلگرد ck15و قیمت میلگرد mo40 در سایزهای مختلف از قطر ۲۰ تا ۶۰ میلی متر به صورت روزانه آپدیت می شود. ویژگی اصلی یک ماده که آنرا برای ساخت فنر مناسب می‌کند، مدول یانگ بالا می‌باشد. مدول یانگ بالا به معنای قابلیت تغییر شکل الاستیک ماده تا تنش‌های بالاتر می‌باشد. هر چه مدول یانگ یک ماده بالا باشد قابلیت ارتجاعی آن بیشتر می‌شود.

کیفیت میلگرد تولید شده با توجه به سرد کردن تدریجی آن، بسیار بالا می باشد و از آن در مناطق زلزله خیز و برای ساخت سازه های مستحکم استفاده می کنند. در ایران نیز برای تولید میلگرد از سه استاندارد روسی، استاندارد DIN و استاندارد ISIRI 3132 استفاده می‌شود. هدف ما در این مجموعه ارائه بالاترین سطح کیفیت خدمات و محصولات می باشد . نقطه ضعف آن نیاز به دقت بیشتر در هنگام جوشکاری فولاد mo40 یا سایر فولادهای با کربن متوسط به بالا در مقایسه با فولاد کم کربن است. میلگرد mo40 را می توان بدون مشکل خاصی جوش داد تا زمانی که از دستورالعمل ها پیروی کنید. در جوشکاری mo40 اگر ناحیه متاثر از جوش و گرما خیلی سریع سرد شود، دچار مشکل می شویم.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما