چرا قیمت لاستیک افزایش یافت؟


آفتاب نیوز:

رئیس اتحادیه تایر فروشان شهرستان قزوین با بیان اینکه مشکل لاستیک خودرو در دو بخش خودروهای سبک و سنگین قابل بررسی است، اظهار داشت: بند اول مربوط به لاستیک خودروهای سنگین و سواری است که از حساسیت بیشتری برخوردار است. سهم و قیمت بالاتری دارد.

اسعد تیرگان افزود: خوشبختانه تغییرات قیمتی چشمگیر و نگران کننده ای در این بخش نداریم. زیرا در این بخش 20 درصد نیاز بازار را از طریق شرکت های داخلی تامین می کنیم و 80 درصد لاستیک خودروهای سنگین نیز از خارج از کشور وارد می شود که در این راستا واردات انجام می شود و در حال حاضر مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد لاستیک خودروهای سنگین توسط شرکت داخلی تولید و وارد می شود، تصریح کرد: البته از آنجایی که قیمت تولیدات داخلی کمتر از تولیدات خارجی است، تغییراتی در بازار ایجاد می شود، وی تصمیم گرفت 6 ماهه باشد. به هر وسیله نقلیه سنگین یک جفت لاستیک ایرانی.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت قیمت لاستیک ایرانی خودروهای سنگین در بازار و سامانه کامل کسب و کار، گفت: با وجود وارداتی بودن 80 درصد لاستیک خودروهای سنگین و اتوبوسی، این تفاوت قیمت تاثیر چندانی در بازار ندارد. لاستیک و وسایل نقلیه سنگین لاستیک برای وسایل نقلیه سنگین، از جمله واگن برقی، کامیون، کامیون، کانتینر و اتوبوس را شامل نمی شود.

رئیس اتحادیه صنف تایر فروشان قزوین مشکل اصلی بازار لاستیک را مربوط به حوزه لاستیک سواری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت های ایرانی ادعا می کنند می توانند ظرف مدت 2 هفته صد درصد نیاز بازار را تامین کنند و برای به همین دلیل واردات دولتی این محصول ممنوع است و همین امر موجب تغییر قیمت لاستیک سواری در کشور شده است.

تیرگر با بیان اینکه تغییر قیمت لاستیک سواری مربوط به انحصار داخلی است، افزود: با توجه به این انحصار، شرکت های داخلی مدت هاست که در صدد افزایش قیمت بوده و گاهی با چراغ قرمز سازمان حمایت مواجه می شوند و گاهی با چراغ قرمز سازمان حمایت مواجه می شوند. چراغ سبز این سازمان

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف لاستیک های سبک و سبک در تابستان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: اما متوجه شدیم که شرکت های تایرسازی داخلی سبدی از این محصولات را به فروش می رسانند و گاهی این سبد را با تاخیر به بازار عرضه می کنند و این تاخیرها گاهی خالی است. بازار.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما